• چهار شنبه 12 اردیبهشت 1403
  • الأرْبِعَاء 22 شوال 1445
  • 2024 May 01
چهار شنبه 5 تیر 1398
کد مطلب : 62176
+
-

تثبیت مالکیت 99 درصد اراضی منابع طبیعی جنوب کرمان

خبر
تثبیت مالکیت 99 درصد اراضی منابع طبیعی جنوب کرمان

مدیر کل ثبت اسناد و املاک استان کرمان گفت: کار تثبیت مالکیت 99 درصد اراضی در حوزه منابع طبیعی جنوب استان و 60 درصد اراضی در حوزه منابع طبیعی شمال استان کرمان انجام شده است. 
به گزارش ایسنا «رضا طالبی‌زاده» افزود: هدف ما در ثبت اسناد و املاک استان، ارتقای نظام سلامت اداری است و به دنبال این هستیم که بازخوردها را از مردم و مسئولان بگیریم که عملکرد همکاران چگونه بوده است. 

طالبی‌زاده گفت: معتقدم هر جا ارتباط بین ارباب‌رجوع و کارمند بیشتر است، فسادانگیز است و هر چه ارتباطات کمتر شود و بتوانیم از طریق الکترونیک پاسخ مردم را بدهیم، جلوی فساد اداری گرفته می‌شود. 
وی بیان کرد: در سال گذشته قریب به 395 هزار پاسخ استعلام از مراجع غیرقضائی و 55 هزار استعلام از مجموعه قضائی داشته‌ایم که به صورت الکترونیکی انجام شده است. 
مدیر کل ثبت اسناد و املاک استان کرمان گفت: در 3 ماهه اول امسال 11 هزار و 719 استعلام الکترونیک داشته‌ایم که با این اقدام حدود 36 هزار تردد را در مجموعه ادارات ثبت کاهش داده‌ایم. 

وی افزود: 93 درصد از پاسخ استعلامات دفاتر اسناد رسمی از اداره‌های ثبت ظرف مدت 48 ساعت پاسخ داده می‌شود. 
طالبی‌زاده گفت: اداره کل ثبت اسناد و املاک استان کرمان 4 سال متوالی در زمینه تثبیت مالکیت اراضی دولتی رتبه برتر کشور را کسب کرده و در سال گذشته قریب به 2 میلیون هکتار تثبیت مالکیت انجام داده‌ایم. 
مدیر کل ثبت اسناد و املاک استان کرمان گفت: 17 میلیون هکتار سطح اراضی منابع طبیعی استان کرمان است که در سطح 13 میلیون و 100 هزار هکتار تثبیت مالکیت صوت گرفته و یک‌سوم از تثبیت مالکیت اراضی دولتی کل کشور در استان کرمان انجام شده است. 

وی افزود: بیش از 45 درصد از پرونده‌های ورودی به دادگستری مربوط به زمین و مسکن است و زمانی که اراضی دولتی و مردم سنددار شوند، بسیاری از مشکلات حقوقی کاهش می‌یابند و با ثبت اراضی دولتی، این اراضی مصونیت پیدا می‌کنند. 
طالبی‌زاده با اشاره به آرشیو الکترونیک اسناد ثبتی گفت: تا پایان سال گذشته موجودی 17 واحد ثبتی استان شامل 23 میلیون برگ از 30 میلیون برگ سند، اسکن شده که 76 درصد از کل اوراق ثبتی را شامل می‌شود. 
وی تصریح کرد: صدور اسناد مالکیت مردم با رشد 23 درصدی در سال 97 مواجه بوده و 97 هزار و 555 سند مالکیت رسمی در استان در سال گذشته صادر شده است. 

طالبی‌زاده در بخش دیگری از سخنانش اظهار کرد: در سال 97 نسبت به سال 96 کاهش 12 درصدی آمار ازدواج و کاهش یک درصدی طلاق را در استان کرمان داشته‌ایم و در 3 ماهه نخست امسال نسبت به 3 ماهه 97 کاهش 4 درصدی ازدواج و افزایش 5 درصدی طلاق را شاهد بوده‌ایم. 

مدیر کل ثبت اسناد و املاک استان کرمان گفت: در سال 97 میزان 192 میلیارد تومان وصول معوقات بانکی در استان کرمان صورت گرفته که نسبت به سال 96 رشد 83 درصدی را نشان می‌دهد. 
وی با اشاره به افزایش سلامت اداری و جلوگیری از فساد در سطح ادارات ثبت اسناد استان کرمان عنوان کرد: علاوه ثبت اثر انگشت سردفتران در معاملات، در حال حاضر دفاتر ازدواج و طلاق الکترونیکی شده و همه این موارد به شفافیت خدمات‌رسانی به مردم کمک کرده است.
 

این خبر را به اشتراک بگذارید